Tvarosloví je jasnou reminiscencí empiru, především v tvarování úchytů a oušek dutých tvarů. Jednoduchost tvaru nevtíravě doplňuje jednoduchý a velmi jemný reliéf drobných kanerul, které se paprsčitě rozbíhají po nožkách šálků a v zužujících se partiích dutých výrobků. Vlastní plošina zůstala hladká. Citlivé zakomponování a stylizace historizujících prvků do celkového designu dalo vzniknout elegantnímu tvaru nadčasové kvality. Tvar byl navržen pro závod Březová především proto, že jeho výroba vyžadovala, ale i demonstrovala kvalitu manufakturní výroby s odkazem na vysokou péči řemeslného zpracování, kterou si závod díky své tradici držel.
Porcelánka vyhlášená svojí tradicí a kvalitou prováděné dekorace v široké škále technik našla v tomto tvaru příležitost jejich uplatnění, což se týkalo především aplikací pravého kobaltu a klasickým způsobem prováděného leptání, nebo přenášení dekoru pomocí ocelotisku, stříkání fondů a další. Definitivní výroba skončila v podstatě začátkem devadesátých let po privatizaci závodu. Vzhledem k svému nadčasovému designu se jeví tento soubor z dnešního pohledu jako nadále perspektivní. Vyspělejší technologie vytváření a bohatší možnosti v reprodukování velmi náročné dekorace umožňují takovýto tvar vyrábět i na závodech s plně automatizovanou výrobou, která vyžaduje minimální úpravy, a které jsou pouze rázu technologického, nezasahují tedy do podstaty původního designu.
Současná výroba paradoxně umožňuje v některých ohledech kvalitnější produkci, než tomu bylo v původním provozu v manufakturních podmínkách. Požadavky současných trhů spolu s využitím těchto možností vedly k tomu, že tvar LOUSE ožil v roce 2013 jako „retro“, (což je mimochodem v současnosti poměrně častý a populární jev i v jiných oblastech průmyslové výroby s vysokým podílem designu) v provozu v Nové Roli společnosti Thun 1794 a.s. Ak. soch. Jiří Laštovička