Nové inspirace se opírají o postupně sílící a rozvíjející se vlnu japonismu. Takové práce vznikají například v severských porcelánkách v Kodani nebo Stockholmu. Právě z královské porcelánky v Kodani přichází roku 1909 malíř a návrhář Julius V.Guldbrandsen do firmy Rosenthal v Selbu, aby o rok později převzal vedení uměleckého oddělení porcelánky.
Mezi jeho první návrhy ve zdejší továrně patří právě dekor modrých třešní. Jednalo se o větvičku s listy a plody v barvě zelené, hnědé a modré, provedené malbou pod glazuru. Malba je velmi odolná, vrstva glazury ji chrání proti mechanickým vlivům, ale má vzhledem k vyšším vypalovacím teplotám omezenou barevnou škálu. Námět modrých třešní dosahuje ve své době značné popularity a postupně u něj přestává být určující kombinace barev (zelená, modrá, hnědá), a technika provedení (podglazurní malba na reliéfním povrchu), ale tvar ovoce.
Motiv třešní na větvičce se stal natolik oblíbeným, že se postupně objevuje nejen na soupravách, ale i na jednotlivých kusech nádobí. Třešně s listy zdobí povrchy nádob a většinou jsou prováděny jednobarevně tiskem na glazuře - celý motiv modře, ale i červeně, zeleně nebo fialově. Motiv se rovněž postupně rustikalizuje a objevuje se stále častěji například i v podobě dekorů stříkaných přes šablonu.
Dekor modrých třešní není typický výhradně pro německé továrny, brzy se s ním setkáváme na mnoha tvarech z produkce porcelánek a malíren na českém území. V roce 2011 obohatila porcelánka Thun 1794 a.s. nabídku tradičních tvarů právě o tuto unikátní dekoraci Blue Cherry, která se v průběhu své dlouholeté existence stala vyhledávaným symbolem kuchyňské výbavy i sběratelskou láskou.